Algemene voorwaarden
Leveringsvoorwaarden:
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Oog voor nagels en een cliënt waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en mondeling/schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
Oog voor nagels zal de behandelingen naar het beste inzicht, vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Tevens zal de salon, voor zover mogelijk, de cliënt inlichten over de financiële consequenties van een aanvulling of wijziging van een behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan de salon door te geven. De afmelding kan alleen telefonisch. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan rekent de salon het volledige tarief van de behandeling door aan de cliënt. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, dan rekent de salon de verloren tijd door, door het inkorten van de behandeling en het gehele afgesproken tarief in rekening te brengen. Bij verhindering van de afspraak door de salon, dient deze annulering zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan de cliënt te zijn doorgegeven.
4. Tarieven en betaling
De salon vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon en op de website. De gemelde tarieven zijn inclusief 21% btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten, contant of per pin te voldoen.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan de salon. De persoonlijke gegevens worden door de salon opgenomen in een geautomatiseerd systeem en de salon handelt volgens de richtlijnen in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines, zoals de huisarts of een medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
6. Geheimhouding
De salon is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de salon verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken. Bij medische noodzaak wordt strikt de noodzakelijke informatie gedeeld met de hulpdiensten.
7. Aansprakelijkheid
De salon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de salon is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onvolledige en/of onjuiste informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicatiegebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De salon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal en/of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt in en om het adres van de gevestigde salon. De salon zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De salon is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet. De salon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur en/of producten beschadigt. De salon meldt diefstal altijd bij de politie. Tevens kan de salon niet aansprakelijk worden gesteld voor de complicatie die kan voortvloeien uit de behandeling wanneer u het advies voor het maken van een afspraak bij de huisarts of een (medisch) specialist niet opvolgt binnen 24 uur.
8. Garantie
De salon geeft één week (zeven dagen) garantie op de verrichte behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
- de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd;
- de cliënt de verwijzing naar de huisarts of een (medisch) specialist niet heeft opgevolgd binnen 24 uur;
- de cliënt andere producten dan door de salon geadviseerd heeft gebruikt;
- de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
9. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen vijf dagen na ontdekking schriftelijk of telefonisch gemeld worden aan de salon. De salon moet de cliënt binnen vijf werkdagen antwoord geven.
Indien een klacht gegrond is, zal de salon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk of telefonisch kenbaar maakt. Indien de salon en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
10. Gedrag en hygiëne
De cliënt dient zich in de salon volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na drie waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de salon het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen. Indien de hygiëne niet in orde is (zwaar vervuilde voeten, ernstige zweetgeur en/of verwaarloosde wonden) door een niet medische oorzaak, kan de behandeling geweigerd worden en wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.